torsdag 9. september 2010

EY, OH!

Captain Jack
Bring me back
to the
railroadtrack
- Captain Jack


Endelig hjemme fra en slitsom dag på jobb og skole! Ungene idag var altfor pratsomme, spesielt den siste gruppa. De var aldri stille, så både Anette og jeg ble sliten i øra og resten av hodet da treningen var ferdig. Det er ikke lett å få de til å høre etter så de kan gjøre det de skal! Virkelig tøft å jobbe med sånne barn når man ikke er helt i form fra før av.
Begge gruppene er veldig flinke! Noen av dem har bare drillet i et år, og det er ikke en lett sport, enda kan de masse. Det skal sant sier: Hadde drill vært enkelt, hadde vi kalt det fotball!
Fælt få mennesker som forstår at det er litt mer enn det å holde staven i hånda og svinge litt rundt med den.. Tenker du på kondisjon, utholdenhet, motivasjon, koordinasjon og styrke når du hører ordet drill? Tenkte meg at du ikke gjorde det, nei. Nå som du vet hva det innebærer kan du selv forestille deg å få 12 unger fra 1.-5.klasse til å oppnå alle disse tingene. Å være instruktør er ikke så lett som folk tror. Tålmodigheten blir virkelig satt på prøve, og det er flere ganger instruktøren nesten klikker i vinkel på enkelte utøvere fordi de aldri gjør som vi sier..

Sånn for å fortsette med å få ut frustrasjonen her:
Fikk noen kommentarer isted på et innlegg som noen tydeligvis syns var litt rettet til dem. Hvorfor det skjedde forstår jeg ikke. Da er det visst noen individer i klassen som tar det ille opp at jeg ikke liker at folk går med masse sminke. Hvorfor de da skal kommentere med en dårlig vinkling og nærmest personangrep, er litt vanskelig å forstå. Klager over at jeg dømmer folk for fort, men jeg skrev at jeg skulle gi dem en sjanse. Førsteinnstrykket betyr mer enn man tror, men dømmer ingen før jeg i det minste vet hva de heter, hvor de kommer fra og hva de liker å gjøre på fritida.. Husker nesten ingen navn, og å gå en runde i klasserommet og håndhilse på mennesker blir litt for sært for meg. Husker sikkert ikke hva de første heter når jeg kommer meg til enden av rommet heller.. Siden jeg bare er der i historie, norsk og gym føler jeg at det blir litt som Helene ifjor (selv om hun bare var borte i norsken). Hun ble alltid automatisk litt utenfor siden det som regel skjer noe i hver eneste time. Likte henne ikke noe mindre fordet, men hun var ikke alltid der sånn som alle andre, og det var litt rart etter en stund..

En annen av disse kommentarene var det at jeg ikke skal være skeptisk fordi de bruker brunkrem eller fordi jeg er eldre enn dem. Vel, nå skal jeg forklare mitt syn på dette, så følg med denne gangen! Jeg liker ikke at mennesker bruker så mye sminke. I mine øyne er det et tegn på at personen er redd for å se ut som de egentlig gjør. Maskara og litt eyeliner går greit, men når man forandrer på nyansen på huden så det ikke matcher fargen på halsen, syns jeg det er drøyt. Syns du skal være stolt av å være etnisk norsk om man er det, og det samme gjelder de andre hudfargede menneskene som er der ute også: Rød, gul, brun, svart og rosa. Syns ikke man skal skjule den man er, alle er født som de er og man burde gjøre det beste av det.
Det med alder er misforstått. Selv om det bare er et års forskjell, betyr det ikke at det ikke er mye som har forandret seg. Syns menneskene forandrer seg ganske mye på et år, og etter erfaring blir jentene mye løsere. Skal ikke si at 91modeller ikke er løse, for det er mange av de som er det! .. Men ettersom at fadderbarnet mitt har hatt seg med over 4 stykker innen barneskolen var ferdig, kan vi mulig bli enige om at det ikke er et bra tegn? 96modellene kommer til å ha sin egen "prostitusjons"-linje innen Design og håndverk (skjønte du'n?) før de går ut av videregående. Håper de beviser denne teorien feil!

Så, om de i klassen som kritiserer meg så mye for at jeg skriver ting på bloggen min, som forsåvidt er noe jeg skriver for meg selv (du velger selv å lese), burde kanskje tenke over det at vi har alle forskjellige synspunkter. Jeg har dårlig erfaringer med brunkremtryner, derfor jeg er skeptisk. Dere kan vel da bevise at jeg ikke burde ta alle under en kam? Om dere skal være negativt innstilt til meg som person bare på grunn av noe sånt, er det ikke noe grunn for at jeg ikke skal ta alle under en kam. Så ikke si noe sånt fordi dere ikke kjenner meg, dere har lov å hilse på meg først også, husk det!

Men nå er det natta før en ny skoledag står for tur med bare en time; gym! Lite givende å løpe rundt i en hall med altfor mange mennesker på en gang, med svette gutter og klagende jenter som ikke orker noenting. (Ikke engang tenk på å motsi det, bevist av forskere at jenter er dårligere i gym). I tillegg har vi de som ikke gidder å delta, som bare sitter på scenen og glor. Finner det ikke som den timen i uka som definerer om vi består på vitnemålet.. Sånn er det bare.. Good night.

22 kommentarer:

Anonym sa...

hei hei du... seriøst kan du drite i å legge ut slike ting om jentene i klassen. du gjør det bare værre for deg selv!! noen er kanskje usikre, men du kan jo ikke si det når du ikke kjenner noen av oss! Voks opp din 91 modelllll!!!!!

Anonym sa...

du klarer jammen meg og vri dette til om deg selv... det er da ingen som har dømt deg, du dømmer jentene i klassen. er du helt sosialt ute og kjøre eller?

Anonym sa...

Heelluuen! dette var jammen meg teit! syns du skal vokse opp, ikke drive å slenge dritt om jentene i klassen, iallefall ikke før du har snakket med noen av dem. du sier du ikke dømmer folk, men det gjør du jo! du dømmer dem jo når du sier du aldri har sett så mye brunkrem i ditt liv på ett sted, å at du synes det er ekkelt fordi det er så masse bakterier.. men hey, når du gnir henda dine i tryne så er det en del bakterier i tryne ditt også! og det at ikke ALLE vet hva den kjente forfatteren i danmark er, er vel ett fett? ... satan kjenner jeg blir irritert!!...

*~Maya~* sa...

Om jeg slenger dritt legger jeg ut navn, har jeg gjort det? Do not think so.. Dere tør ikke engang skrive navn.. Har aldri sett så mye brunkrem i mitt liv på en skole. Er dere hele skolen? Jeg syns ikke det er pent, så da skal jeg få lov til å syns det ifred! Det er mye bakterier i brunkrem, for 2.året gjorde vi tester av det.. Noen bakterier er farligere enn andre og kanskje dere lærer om det i naturfagen selv om det ikke står i pensum..
Og om jeg husker riktig så var ei i klassen som visste hvem HC. Andersen var, og hun brukte en gooood del sminke første gangen jeg så hu.
Frivillig å lese bloggen min, så skjønner ikke hva dere tilter for. Mine venner som maser om at jeg skal skrive så da skriver jeg om det jeg har lyst til, og så lenge jeg ikke skriver navn burde dere ikke bli så sure.

Anonym sa...

Nå er du teit. det handler ikke om det. men du får ikke venner når du driver sånn, voks opp. men jeg kan godt si hva jeg heter men har ikke skrevet alle innleggene, Å for meg setter du oss alle i bås med å si at vi alle har lav iq! det er da og vise til alle i klassen. BTW det med navn er at du har jo ikke hilst på meg!! så gi faen i det!!!!

Anonym sa...

Nei men i helvette da? er det rart vi blir irriterte,.. vi vet jo at du snakker dritt om åss da du sier det er bakterier i brunkrem og at vi ikke er så smarte.. hey, lær oss litt du da, som er 91æer og super smart! skjærp deg, det er bare deg det går utover!

Anonym sa...

Du er spesiell..sitter der i hjørnet og leser bøker helt alene, er jo du som er rar i trynet

Anonym sa...

du ser ut som du har dettet fra 5 etasje da...
+ du ser ut som dritt

Anonym sa...

hei jeg vill ha deg =) du er deilig ^^

Hilsen pål

Anonym sa...

Men seriøst får deg ett liv, å ikke driv å heng ut folk på bloggen din. spesiellt ikke folk du kjenner!..

Anonym sa...

Du May Lisbeth! eg syns du ska gje faen i å legge ut ting om jeinten i klassen å korsen de e, å at vi e så førbainna dom! eg syns no du kunne sagt hei tell åss d minste før du dømme oss, førr det gjore du. det e ikje nåka vits å nækte førr dein! eg gidd ikje skrive navne mett, du veit jo ikje kem eg e engång! " Jeg syns ikke det er pent, så da skal jeg få lov til å syns det ifred!" nei men nåen her i klassen syns d e greit å smøre brunkræm i tryne, å da ska jo faen ikje du bry deg om ka alle fuckings andre driv på me! Eg ska sei deg en ting, eg læs bloggen din førrdi du e patetisk å hæng ut folk! ikje ænkeltpersona, men du gjør d. Det at det e masse bakteria i brunkræm gjer eg meg totalt hælvette i, kunne ikje brydd meg mindre! eg gjer meg faen i om du bruke det eller ikje! å eg syns verkelig du skal gje deg helvette i om vi bruke det eller ikje.. be vænnan dine få deg tell å skrive om nåkka ainna, ikkje om oss.. du ane ikje kor førbanna eg e på deg.. å det e ikje bare eg som e det! skal e låve deg! Det med at du ikkje skriv kem vi e å hæng oss ut e jo faen førr at du ikje veit kem vi e! .. og eg gjer seriøst faen i om du ikje gjør det, ille e d no uansett når du kaille alle før mindre smart.. dusom e 91'er e super smart.. eg e gla førr at eg ikje e enn sånn super geek! å respekter at eg ikje e så sykt smart som deg.. satan, smørr litt brunkrøm i tryne å få på dæ litt solpudder så ska du se korr flått du blir! eg kunne skjelt deg ut her og no,.. eg kunne skjelt deg ut i klasseromme fårran alle! du ane bære ikje kor førbainna eg e på deg! .. shit as! .. skaff dæ ett liv jeinta! .. du kjæm ikje tel å få dæ så mange vænna i klassn når du snakke dritt om dæm, det burde du jo skjønne.. va du ikje eni dær? og du sett jo dær førr dæ skjøll og ikje sei enn dritt, leke så fette hælvettes smart! dæven eg blir bære meir førbanna!.. men uansett, VOKS OPP JEINTA! ..

Grace ; ) sa...

Morsomt sa folk og lo av detta :)

Anonym sa...

maya! du må virkelig gi deg å henge ut andre pga sminkebruk osv. skal vi henge ut deg? ved å si at du er likblek, og at du ser ut som en 13 år liten jente!
seriøst. skaff deg et liv.
91 modell? stakkars typen din..
babyface shit..

Daniel sa...

Unnskyld meg, smart-ass! Men du hang henne nettopp ut som enkeltperson, hun skriver om et "folkeslag" hvor hun ikke nevner navn. Maya kan faktiskt gå til sak mot deg, og vinne! Så bæsja heftig på leggen der!!!
Vil heller være sammen med en som ser ut som 13 år, enn en som er under 13 i hodet og på fødselsattesten står at du er født i 1992.. Syns dere heller burde skaffe dere et liv som bruker både fredagskvelden og fritiden deres på å kommentere. Siden dere påstår at dere er så smarte og hun burde vokse opp, burde kanskje gjøre det selv og heller finne en hobby? Folk har rett til sine egne meninger, det er ytringsfrihet i Norge. Dere går til personangrep, og det har ikke Maya gjort en eneste gang. Syns ikke du skal bry deg om dem, jenta mi! <3

Anonym sa...

det er vel hun som påstår at hun er smart da... det er ytringsfrihet i norge ja, derfor kan vel medelevene hennes si hva de mener de også! og det virker som hun trenger venner på skolen og dette er feil måte og gjøre det på! hun må jo skjønne at noen i klassen kom til og se bloggen.. internett vettu!=)

Daniel sa...

Fortell meg hvorfor hun TRENGER venner på skolen? Hun går der for en utdannelse, med andre ord lese bøker og få gode karakterer, ikke for å utvide vennekretsen. Til deres glede har hun planer om å slutte for å gjøre noe nyttig med livet. Hvis dere opptar skoleplass fordi dere vil få nye venner, burde dere heller ta en tur på byen og gi plassen til noen som virkelig vil ha den. Virker som om noen innlegg her er som at hun blir tvunget til å være deres venn, og hvis hun ikke blir det så er det hun som er tragisk.. Syns det er litt drøyt. Hun har aldri sagt "jeg er så mye smartere enn de andre". Det er lov å ville ha smarte folk rundt seg, en av bestevenninne hennes er kvalifisert til å bli med i MENSA, så forstår henne godt.. Hun er ikke den smarteste, men hun er smart fordet. Så om hun vil uttrykke, det skal hun da få lov til det. Med tanke på de forrige innleggene her, som er barnslige og ekstremt usakelige, er det ikke rart hun føler at hun ikke får utfordringer på skolen med dere i klassen..

Anonym sa...

Kjære daniel! At det ikke er utfordringer i klassen er jo ikke rart fordi pensumet vårt er ikke så vanskelig.Det har ikke noe med klassen å gjøre! Jeg har ikke noe problemer med dette stoffet vi lærer på skolen, og jeg er meget smart, jeg liker klassen fordi det er meget unike personer som er forskjellige. Men å starte med å si at vi er dritt er meget barnselig! Jeg ble rett og slett overrasket over at et menneske kan synke så dypt og si slikt. Dette er teit! slutt å skriv slike ting! den var til begge. Mensa har ingen ting med klassen å gjøre! Det handler om iq, men sosialt iq har dere vist ikke?
En varm hilsen fra Marte

*~Maya~* sa...

Hei, Marte!
Først av alt; Ikke engang snakk om kjæresten min sin IQ, ok? Uansett om det er sosial eller ikke.
Deg har jeg faktisk hilst på før i tiden og da virka du som en meget smart person, så hvorfor du tar deg nær av det forstår jeg ikke. Ganske sikker på at du både vet hvem HC. Andersen er, og du bruker ikke brunkrem..
Og om mennesker er unike, er dem som regel forskjellige, ellers ville de ikke vært unike, hva?
Står intet sted at dere er dritt heller, så hvor du har fått det fra må gudene vite.. Men om du vil forklare hvorfor folk i klassen bruker fredagen sin til å kommentere uten spesielt saklig innhold, ville det vært fint.
.. Og sånn siden jeg skal slutte på skolen, hvorfor fortsette? Siden de over her sier det at de føler seg "krenket" her, hvorfor fortsette å skrive så jeg får fler lesere og en større sjanse til at random personer også leser? Det er meg et mysterium. Helt ærlig syns jeg alle bare burde gi seg og la meg skrive det jeg vil, for ingen planer om å skrive om denne klassen igjen.. Enige?

Anonym sa...

bra da slipper vi og se deg igjen... hilsen 3pbc

Anonym sa...

Omg, så UTROLIG trist at du skal slutte.. blir helt utav meg jeg! :'(

Ha ett fint liv videre !!! :D:D:D:D:D

Anonym sa...

jeg syns det er driiit gøy og lese bloggen din og det tror jeg alle andre syns også:P vi tar det ikke seriøst vett =) en god latter forlenger livet har jeg hørt XD

Anonym sa...

Daniel, du ser ut som dritt..ciao