onsdag 25. august 2010

I SEE..

Signs all the time
But your not there
You're sleeping
- Bloc Party


Halvveis i denne uken, det har gått meget fort..!
Mandag skjedde det ikke så mye på dagen i grunn, om man ser bort ifra det faktum at jeg var ute å gikk i 2 timer i strekk. Ja, jeg, ute å gikk! Er helt skremt av det selv, så du er ikke aleine. Om du er i tvil så møtte jeg på Emilie to ganger på veien, så jeg har vitner!!!

På kvelden var det audition på drillen, for å vite hvilken gruppe vi kommer i. Det var ingen grunn til å dukke opp, for jeg er for gammal til å være med på noe annet enn parade. Men det var ganske artig, så er glad jeg gikk hele veien bort.
Anette skulle være igjen å sette sammen gruppene, så jeg gikk hjem, fant skift og gikk tilbake for å møte Anette. Dermed satt vi på med Tove og Beate ned til Lillestrøm, for Anette skulle ta toget hjem og jeg til Fetsund. Det var kjempeartig! Hadde vært utrolig kult å dra på roadtrip med mor og datter + Anette.. RDKs rullatorforening on tour! Beate, Anette og jeg ble ihvertfall enige i at vi skal på kino på torsdag, det blir koselig! Gleder meg som en lite unge..



Mens Hvalen Anette og jeg satt på Lillestrøm og ventet på toget en pølsemeny senere, kom det en narkoman bort til oss og spurte om vi hadde en 10er, men det hadde vi ikke. Anette sa at hun gjerne skulle hatt en sjæl, for hun måtte tisse noe sinnsykt. Mannen ble borte en liten stund, men da han kom tilbake kastet han en 10er bort til oss, sånn at Anette kunne gå på do. Jeg blir så glad inni meg når mennesker gjør sånt! En meget snill mann, det der! Sånne skulle det vært flere av..

Tirsdag var jeg støl som bare faen, for å si det mildt. Skal kun gå med rullator framover nå. I tillegg var det første skoledag på Sørumsand videregående skole, igjen. Fikk en telefon midt i ventingen under auditionen mandag. Jeg ble så glad! Sto som nummer 1 på venteliste, og ettersom jeg så på listen til dama på kontoret var jeg den eneste nye i påbyggklassen. Kan ikke påstå at jeg er kommet i en veldig vennlig klasse, for ingen har hilst på meg hittil. Utvekslet et par ord med ei i klassen, men hun hadde jeg gym med i 2.klasse. Koselig at jeg ikke er den eneste 91-modellen. Det er med god grunn til at jeg er skeptisk til de som er født etter meg, for de kvinnelige elevene på denna skolen gir brunkrem en helt ny mening. Jeg har aldri sett så mye brunkrem på et sted! Tenk så mange bakterier de har i annsiktet. Litt brunkrem tilsvarer like mange bakterier som fra håndtaket på bås-døra på et offentlig toalett - det vil da si før de har vasket seg på henda. Hvor ekkelt er ikke det?!



Men har planer om å bli kjent med de før jeg dømmer de ordentlig. Hittil har de ikke brilliert meg med sin intelligens i timen akkurat. Å ikke vite hvem som er den mest kjente danske eventyrforfatteren er å gremmes av! Jeg ble rett og slett flau over at jeg sto på venteliste når de ikke engang kan dette! Rett og slett en skam..
Jeg tror norsklæreren min heter AnneMarie, og hun er kjempekoselig! Det er hun og Odd som er kontaktlærerne våre virker det som. Midt i blinken for meg, for jeg digger Odd! Han er en kjempegod lærer, så om folka i klassen ikke består naturfag-eksamen, burde de nok gå barneskolen om igjen.. Får håpe det blir bedre etterhvert som dagene går.

5 kommentarer:

Sigrun sa...

sv: Jeg synes det er en helt super mobil. Eneste er at jeg må lade den hvernatt og den er litt treg til å få opp meldinger osv. Men så lenge man er tålmodig og husker å ta med seg lader overalt, så er det en ganske bra mobil :)

Anonym sa...

Sorry meg as men dette var en smule latterlig.. vi er 92 ere, ja og du 91? det er ikke mye forskjell? .. det er ikke akkurat sånn at du har hilst på åss heller da :)!

Anonym sa...

Det er ikke slemt ment i det hele tatt om du kanskje tolket det sånn, men jeg syns ikke du skal kritisere de i klasse for at de bruker brunkrem osv. syns ikke du skal være skeptisk fordi du er litt eldre enn oss..

Anonym sa...

Hei!
Siden du gjerne vil fremstå som mer intelligent enn dine medelever, forundrer det meg at før du i det hele tatt har hilst på noen av dem, så er de allerede forhåndsdømt. Jeg vil bare gi deg et enkelt lite råd: det du sender ut, får du i retur!
jeg regner med at siden du er så intelligent, så skjønner du kanskje at alle i klassen din kan lese denne bloggen.
Det at ingen har hilst på deg enda, synes jeg høres ganske selvutslettende ut.
Råder deg til å ta grep i livet ditt!

En i den "fæle" klassen din sa...

Du nevnte at ingen i klassen har briljert med sin intelligens? Vel, du har jo ikke åpnet kjeften en eneste gang, så kan vel egentlig si det samme som deg. Er kanskje ikke rart det ikke er så mange som hilser på deg, når du er såpass usosial, og ikke gidder å ta noe initiativ selv? Hvis man sitter ved pulten sin for seg selv hele dagen, gir du ikke akkurat ut noen tegn som sier at du vil bli kjent med oss.