tirsdag 17. august 2010

HELP ME..

Carry the fire
It will light
up way
forever
- Editors


En liten stund siden det var oppdateringer her. Kan ikke unnskylde meg med at jeg har hatt så mye å gjøre, for det har jeg virkelig ikke. Dagene mine har bestått av rutiner: Stå opp, tv, komme seg ut av pysjen, butikken, mat, tv + pc, middag, tur, tv, dusj, legge seg for så å spille Pokemon på Gameboy'n. Og så samme shiten om igjen. Noen ganger hadde jeg ikke behov for å ta av meg pysjen engang, så har vært lite givende. Èn ting er ihvertfall sikkert; jeg trenger å komme tilbake til drillgulvet. Føler meg lat, som om jeg har gått opp minst 10 kilo, og har en del ideer som må prøves ut..

Brukt hele sommeren på å tenke ut en solo om jeg skulle bli satt som koreograf og instruktør til en eller annen i RDK, men sannheten er at jeg har endt opp med ideer for meg selv, til min egen solo som jeg ikke engang vet hvem som skal lage. Har masse temaer i hodet, samme med musikkmix så har prøvd å mice noen sanger. Det gikk ikke så bra... Prøvde med Mixcraft, men det var veldig avansert, så anbefalte Beate et program som heter Audacity eller noe sånt, men har ikke rukket å sett så mye på det. Får ta det litt senere trur jeg, null stress! På kalenderen min er det satt av 365 dager å kjede seg på siden jeg ikke kom inn på UiO eller de andre stedene jeg søkte.

Imorgen er den avgjørende dagen! Da bestemmer et eller annet individ om de skal sikre sin egen fremtid med Generell Studiekompetanse, eller dropper ut og ender opp som narkoman. Om sistnevnte skjer så får jeg den plassen, bra for meg og langere sine lommer, men kanskje ikke for individet? Vi får se om disse 92modellene ender opp på Universitetet senere, eller på trappa på Oslo S..

Har jeg egentlig planlagt noe dersom jeg ikke kommer inn på skole? Nei, egentlig ikke. Tar det som det kommer. I utgangspunktet var det lagt en skuddsikker plan, men mamma var ikke helt begeistret for den. Plan A: Skole, Universitetet, Privatist eller jobbe, men ettersom dette ikke skjer så går vi over til Plan B: Bli prostituert eller rane en bank mens en venter på bedre lykke nest år! .. Egentlig tenkte jeg ikke på at om man begår en kriminell handling ender man som regel opp med å bli umyndiggjort, saftig bot eller fengsel. Å ha kanskje alle tre på rullebladet er nok ikke et sjakktrekk dersom man skal jobbe med barn senere i livet, som jeg håper på..

Muligheten for å søke på andre ting er fortsatt åpent, så kanskje jeg skal bruke mine ferdigheter som "programleder" på NM og Trøndersk til å søke på noe web- eller tvrelaterte skoler?

Blir jeg frisk er det ingen tvil om at legmet mitt løper rundt i skog og mark med ca 14 andre menn i matchende dresser som omgivelsene. Ikke dårlig å få 17 ekstra studiepoeng, en ekstra ting på cv'n og penger for å gå å stuke i noen måneder etter at man er ferdig. Forsvaret er egentlig ganske appellerende om man ser bort ifra å gå i samma undertøy i flere dager, mygg, overdose av testosteron og telt.

Ingen kommentarer: